Dávají vaši zaměstnanci vaší firmě všechno? Věří, že to, co pro firmu dělají, je důležité? Cítí se oceňováni? Jestliže odpovídáte ne, je to vážný problém. Vlastníci firem, kteří se nestarají o své zaměstnance, tím ztrácejí významné úspory nákladů a zisk. Například podle studie Gallup International mají podniky s vysoce angažovanými zaměstnanci nižší fluktuaci a značně vyšší procenta zákaznické loajality, rentability a tržeb. Rozsáhlá studie personálně poradenské firmy HayGroup také odkryla mocné spojení mezi angažovaností zaměstnanců a produktivitou. Expert na pracovní hodnoty John Izzo zase prostřednictvím skutečných příkladů z praxe získal početné důkazy, že jeho generace zaměstnanců je více uvědomělá ohledně svých vlastních potřeb a svého místa na světě. Zaměstnavatelé mohou vydělat více peněz a více ušetřit, pokud udrží své zaměstnance angažované.
Zaměstnanci nejsou jen pracující lidé, jsou to lidské bytosti. Prioritou dnešních zaměstnavatelů a podnikatelů musí být poskytnout zaměstnancům cokoli, co potřebují, aby zůstali plně zaangažovaní v tom, co dělají. Tím získají všichni. Zde je devět manažerských tipů pro vytvoření a udržování angažovanosti zaměstnanců:
- Opusťte jakékoli negativní názory na své zaměstnance, ke každému přistupujte jako ke zdroji unikátních znalostí přispívajícím vaší společnosti.
- Ujistěte se, že vaši zaměstnanci mají vše, co potřebují pro vykonávání své práce.
- Jasně komunikujte, co se od zaměstnanců očekává, jaké jsou firemní hodnoty a vize a jak firma definuje úspěch.
- Poznejte své zaměstnance, zvláště jejich cíle, jejich stresory, co je stimuluje a jak oni definují úspěch.
- Zajistěte jejich výcvik a přeškolení v dovednostech potřebných pro řešení problémů a řešení konfliktů.
- Neustále vyžadujte od zaměstnanců zpětnou vazbu, jak si stojíte v jejich očích.
- Dávejte pozor na podnikové příběhy a rituály.
- Odměňujte a uznávejte zaměstnance způsobem, který je smysluplný pro ně, ne pro vás.
- Buďte důslední dlouhodobě, je to běh na dlouhou trať.
-ba-