Ani jinak dobrým manažerům se někdy nevyhnou vlastnosti, jimiž své podřízené dohánějí k šílenství. I když se nikdy nemůžete zavděčit všem, dejte si pozor na následující manažerské chyby, na které upozornil server TLNT.com. Když se jim vyhnete, vaše každodenní práce bude mnohem příjemnější pro obě strany.
Děláte z problémů jednotlivců problémy všech
To, že jeden zaměstnanec chodí stále pozdě, neznamená, že máte svolat celý tým udělat přednášku o dodržování pracovní doby. Když jde o problém jednotlivce, komunikujte mezi čtyřma očima.
Řešíte problémy se zaměstnanci e-mailem
Výkonnostní problémy podřízených byste měli řešit tváří v tvář nebo alespoň telefonicky. E-mail se pro citlivé záležitosti nehodí.
Měníte něco, co již bylo odsouhlaseno
Čas na změny je ve fázi, kdy se se svým týmem domlouváte na určitém postupu. Jakmile vaši lidé začnou dohodnutý postup uplatňovat, rozhodně nechtějí, abyste jim jej měnili pod rukama. Jděte příkladem a dodržujte dohody.
Očekáváte okamžité řešení
Většina věcí není tak urgentní, jak si myslíte. Myslete na to, že vaši lidé mají své úkoly a priority, které jsou přednější než váš okamžitý nápad. Dávejte si pozor, abyste nepřicházeli s největšími požadavky pravidelně v pátek odpoledne.
Dáváte stejné úkoly více lidem
Pokud si myslíte, že tím urychlíte splnění těchto úkolů, zkuste se zamyslet ještě jednou, zda tomu není právě naopak. Každý by měl mít své vlastní úkoly a odpovědnosti.
Odkládáte porady
Někdy se to stát může. Pokud však budete pravidelně odsouvat dohodnuté termíny porad se zaměstnanci, pouze všem narušíte pracovní program. Nemůžete se pak divit, že vaši lidé nestíhají své povinnosti.
-kk-