Vzděláváním proti konkurenci

Úroveň znalostí zaměstnanců stále výrazněji ovlivňuje konkurenceschopnost firem. Firmy by proto měly věnovat větší pozornost výběru a kvalitě jejich vzdělávání. Je třeba mít na paměti, že jde o značnou časovou i finanční investici, především však o významnou investici do budoucnosti. Základem úspěchu je pozitivní postoj zaměstnanců.

Zaměstnance je třeba do procesu vzdělávání zapojit hned od začátku – tj. od identifikace vzdělávacích potřeb a plánování vzdělávání. Identifikace vzdělávacích potřeb musí vycházet z popisů pracovních míst, ale i skutečných kompetencí pracovníků, již absolvovaných vzdělávacích programů a hodnocení pracovníků.

Motivovat zaměstnance ke vzdělávání mohou i odměny za absolvování příslušných programů. Na druhou stranu funguje i finanční spoluúčast zaměstnanců. Pokud zaměstnanec vloží do vzdělávacího programu vlastní čas i peníze, je větší pravděpodobnost, že ho také dokončí.

Zásadním předpokladem motivace zaměstnanců ke vzdělávání je také firemní kultura a celková podpora managementu. Z firmy se nikdy nestane „učící se organizace“ bez podpory a aktivního přístupu nejvyššího vedení.

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media