Tento seznam přinesl server Center for Creative Leadership.
Vymanění se z role kolegy
Do manažerské role jsou noví lídři často povyšování z řad týmu. Proto se mnohdy ocitají v situaci, kdy mají najednou vést lidi, kteří byli předtím jejich kolegové. Nebuďte na své nové podřízené v takovém případě přehnaně přísní, ale zároveň jasně vymezte nové hranice. Využijte to, že své nové podřízené důvěrně znáte, a tyto své znalosti využijte při individuální komunikaci se svými podřízenými.
Zodpovědnost za práci druhých
Další věc, na kterou není nový manažer nutně zvyklý, je, že má odpovědnost za práci jiných lidí. V takovém případě je samozřejmě nutné, aby podřízeným jasně komunikoval svá očekávání a pomáhal jim dosahovat potřebných cílů.
Delegování práce
Mnozí noví manažeři dělají tu chybu, že si nechávají spoustu práce pro sebe. A málo práce delegují na své podřízené. Naučit se efektivně a rychle delegovat práci svým podřízeným je jedním z největších úkolů nového manažera.
Komunikace s vedením a ostatními týmovými manažery
Komunikace se zbytkem firmy je z pozice manažera jiná než z pozice řadového pracovníka. Nový manažer musí komunikovat obousměrně – směrem ke svému týmu a směrem k vedení. Funguje tak jako jakási spojka mezi vedením a týmem. Stejně tak je nutné hned ze začátku navázat dobré vztahy s ostatními týmovými vedoucími, protože s nimi bude nový manažer taktéž v intenzivním kontaktu.
Rozvoj podřízených
Extrémně důležitým úkolem manažera je rozvoj podřízených. Nový manažer se musí naučit naladit se na vlnu svých jednotlivých podřízených a nezanedbávat jejich rozvoj, vzdělávání a kariérní posun.
-mm-