Vyšší pozice, vyšší odpovědnost

Řada lidí sní o povýšení do vedoucí pozice. Taková pozice však neznamená jen větší autoritu a kancelář. Je to především větší odpovědnost – složitější rozhodování a náročnější očekávání ze strany nadřízených i podřízených. To vše jde ruku v ruce s pocitem samoty, což může být velmi psychicky náročné. Článek proto radí, co zvážit, než se rozhodnete pro postup v kariérním žebříčku.

- Máte podporu? Máte silného spojence, mentora nebo kouče, který vás podpoří v prvních měsících?

- Máte plán pro první měsíce?

- Jaké sou vaše priority v nové roli? Čeho chcete dosáhnout první týden, měsíc, čtvrtrok?

- Jaký dojem chcete udělat? Jaké jsou vaše hodnoty a vůdcovský styl?

- Co je a není pod vaší kontrolou? Jak se s tím dokážete vyrovnat?

- Jaké rovnováhy musíte dosáhnout, abyste dokázali vyvážit pozorování, poslouchání a kladení otázek s rozhodováním a jednáním na základě svých rozhodnutí?

- Koho potřebujete nejvíce ovlivnit? Jakou síť kontaktů máte?

- Skutečně rozumíte kultuře a politice firmy? Pokud ne, kdo vám pomůže?

- Kdo vám poskytne upřímnou a konstruktivní zpětnou vazbu?

- Kolik času budete potřebovat pro sebe, abyste získali širší perspektivu a mohli rozvinout svou strategii a vizi?

- Jak přispějete své organizaci?

- Jak můžete podpořit své kolegy, nadřízené a další týmy a pomoci jim dosáhnout jejich cílů?

-kk-

Article source Harvard Business Review - flagship magazine of Harvard Business School
Read more articles from Harvard Business Review