Dejte prostor vašim nejlepším obchodníkům
Podle blogu společnosti HubSpot se prodejci mohou hodně učit od sebe. Jestliže máte v týmu někoho, kdo je prostě „dobrý“, nechte ostatní, aby se od něj učili. Vytvořte interaktivní jednání, na kterých například někdo bude hrát klienta a někdo obchodníka. Nechte vaše nejlepší zaměstnance působit na ty průměrné a dejte jim k tomu ideální podmínky. Interakce mezi zaměstnanci je žádoucí i z hlediska týmového ducha.
Nenechte obchodníky ztratit kontakt s klienty a produktem
Mnoho obchodníků se po určité době dostane do jisté bubliny, ve které zapomenou na to, jaké to vlastně je být klientem dané firmy, poprvé přijít na schůzku s obchodním zástupcem a poprvé se dozvídat o produktu. Obchodníci by měli občas dostávat volno od čistého obchodu a měli by si znovu sáhnout na produkt, který používají, a znovu si projít zákaznickým cyklem. Podporujte aktivní využívání produktů vaší firmy zaměstnanci.
Nezanedbávejte školení a nové podněty
Syndrom vyhoření je něco, na co mnoho lidí zapomíná a nijak proti tomu nevystupuje prevencí. Přitom se jedná o problém, který po poměrně krátké době, pokud jsou pro to „vhodné“ podmínky, může postihnout kohokoliv. A prodejce hlavně. Zaměstnanci by měli být pravidelně školeni, měli by přejímat nové podněty a mělo by se s nimi pracovat tak, aby neustále vymýšleli nové strategie. Určité „zamrznutí“ je nežádoucí a vede k tomu, že obchodník se dále nerozvíjí a nikdy nedosáhne výjimečnosti ve svém oboru.
-mm-