Samozřejmě takových momentů je málo, ale i méně zapamatovatelné interakce jsou důležité. Pozitivní psychologové zjistili, že frekvence malých pozitivních zážitků je podstatná. Například pro manželství je magickým poměrem pět pozitivních zážitků ku jednomu negativnímu. Když se poměr sníží na 1:1, hrozí rozvod. Tyto počty jsou rozhodující i na pracovišti. Pracovní skupiny, které dosáhly poměru tři pozitivní interakce ku jedné negativní, byly výrazně produktivnější, než týmy, které tohoto poměru nedosáhly. Kupodivu existuje i horní limit pozitivních interakcí, který by neměl být překročen, a tím je 13:1. Negativita by ovšem neměla být ignorována, jelikož falešný optimismus nic nevyřeší. Je potřebné napravovat chyby a určit, jak řídit slabiny, ale poměr negativních a pozitivních interakcí je ve většině organizací žalostný a také by potřeboval napravit. -ba- Article source Gallup Management Journal - online magazín přední světové výzkumné společnosti Gallup Organization Read more articles from Gallup Management Journal