Abyste rostli, je někdy třeba dokázat riskovat – vkládat důvěru do lidí a nenechat se odradit případným zklamáním. I lidé s dobrým odhadem mohou být někdy falešnými lidmi překvapeni. Bez pomoci ostatních však vaše firma neporoste. Pokud získáte důvěru ostatních, bude to úspěch. S ní také získáte respekt, který je hodnotnou kvalitou v profesích, vyžadující osobní interakci.
Autorka uvádí několik příkladů ze své praxe konzultantky v marketingu ohledně toho, co se naučila o důvěře:
- Pokud někomu řeknete, že vám může důvěřovat, obvykle to automaticky vzbudí podezření.
- Lidé, kteří v minulosti využívali své kolegy se této praxe nebudou štítit ani v současnosti. Například někdo, kdo šikanoval slabší žáky, nebude s velkou pravděpodobností v budoucnu příjemným kolegou.
- Často první zavolají (když potřebují pomoci) ti, kteří se vás snažili vyřadit ze hry.
- Naslouchejte svému šestému smyslu a snažte se vnímat také to, co nebylo vyřčeno.
- Spojujte se s lidmi s dobrou reputací.
- Buďte originální, kreativní a pracujte s dalšími novátorsky uvažujícími jedinci. Pozor ale na podvodníky, kteří žijí z úspěchů a myšlenek ostatních. Obvykle se naštěstí brzy prozradí.
-av-