Délka trvání: měsíc až dva
Blog společnosti HubSpot uvádí, že by soutěž měla ideálně trvat měsíc až dva. Jedná se o dostatečně dlouhou dobu na to, aby se vykrátily různé krátkodobé odchylky, které k obchodu prostě patří, a zároveň to není natolik dlouhá doba, aby soutěž ztrácela u prodejců na atraktivitě.
Různé způsoby, jak vyhrát
Udělte například bodové hodnocení za různé druhy aktivit a tyto body pak sčítejte. Je důležité, aby soutěž nenabízela pouze jediný způsob výhry (jediný rozhodující faktor), protože tím byste přišli o zájem ze strany těch, kteří by už na začátku v rámci tohoto faktoru zaostávali.
Kvantita i kvalita
Kvantita (například výše prodejů) by neměla být tím jediným, za co jsou soutěžící odměňováni. I aktivity, které nevedou k přímému nárůstu prodeje, ale vedou například k vyšší spokojenosti stávajících klientů, by se měly taktéž brát v potaz.
Průběžné výsledky
Aby měla soutěž atmosféru skutečného závodu, je nutné, aby měli prodejci k dispozici průběžné výsledky. Ideálně každý den například pište na tabuli aktuální skóre. Jedině tak budou zaměstnanci motivování k těm nejlepším výsledkům.
-mm-