Vedete tým obchodníků? Zkuste jim uspořádat soutěž

Drobná soutěž mezi obchodními zástupci nikdy neuškodila. Dovede naopak stmelit tým, zlepšit náladu, vybičovat pracovníky k maximálnímu výkonu, donutit je přemýšlet nově a celkově pozvednout výkonnost celého obchodního týmu. Organizace podobné soutěže má však svá pravidla, aby neskončila fiaskem či dokonce nebyla ve výsledku kontraproduktivní.

Ilustrační snímek

Délka trvání: měsíc až dva

Blog společnosti HubSpot uvádí, že by soutěž měla ideálně trvat měsíc až dva. Jedná se o dostatečně dlouhou dobu na to, aby se vykrátily různé krátkodobé odchylky, které k obchodu prostě patří, a zároveň to není natolik dlouhá doba, aby soutěž ztrácela u prodejců na atraktivitě.

Různé způsoby, jak vyhrát

Udělte například bodové hodnocení za různé druhy aktivit a tyto body pak sčítejte. Je důležité, aby soutěž nenabízela pouze jediný způsob výhry (jediný rozhodující faktor), protože tím byste přišli o zájem ze strany těch, kteří by už na začátku v rámci tohoto faktoru zaostávali.

Kvantita i kvalita

Kvantita (například výše prodejů) by neměla být tím jediným, za co jsou soutěžící odměňováni. I aktivity, které nevedou k přímému nárůstu prodeje, ale vedou například k vyšší spokojenosti stávajících klientů, by se měly taktéž brát v potaz.

Průběžné výsledky

Aby měla soutěž atmosféru skutečného závodu, je nutné, aby měli prodejci k dispozici průběžné výsledky. Ideálně každý den například pište na tabuli aktuální skóre. Jedině tak budou zaměstnanci motivování k těm nejlepším výsledkům.

 

-mm-

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog