Transparentní komunikace
Podle Entrepreneur.com je ze všeho nejdůležitější transparentně komunikovat. Jestliže budete podřízeným něco zatajovat nebo se budete snažit realitu malovat příliš na růžovo, brzy si toho všimnou. A jejich nervozita ještě stoupne. Zbytečně své podřízené nestrašte, ale zároveň k nim buďte zdravě upřímní a nesnažte se situaci přehnaně bagatelizovat.
Zapojení všech
Do řešení stávající krize je potřeba zapojit všechny členy týmu. Nastálá krize zpravidla dopadá na všechny členy týmu a je tedy nutné spojit všechny síly dohromady. Navíc tím dáte možnost pracovníkům podílet se alespoň trochu na řešení problému. Nebudou se tak cítit tolik bezmocně, jako když nebudou mít co dělat a budou jen bezmocně čekat, co bude.
Jasný plán
I když se situace může jevit jako bezvýchodná nebo neovlivnitelná, určitě existují kroky, které můžete podniknout, abyste zmírnili její dopady. Nebo abyste alespoň zabránili tomu, aby stejnou ničivou silou tato krize dopadla někdy v budoucnu znovu. Vaším úkolem coby týmového lídra je říct jasně, co se bude dít, a naplánovat cestu, jak z krizové situace ven nebo jak umírnit její dopady.
Příležitosti
Každá krize přináší i nějaké příležitosti. I zdánlivě negativní a drtivá situace nabízí i příležitosti naučit se něco nového nebo přezkoumat stávající postupy. Pomozte svým podřízeným na dané situaci najít něco pozitivního a společně se z celé situace pokuste vykřesat maximum.
-mm-