Vedení týmu v nejisté době: Jak efektivně provést tým krizovým obdobím

Pro každý tým může krizové období vypadat jinak. Pro obchodní tým to může být propad prodejů, pro tým v oblasti event managementu to může být třeba pandemie Covidu-19, která mu znemožní organizovat společenské akce, a pro jakýkoliv jiný tým to může být třeba odkup firmy novou mateřskou společností a s tím spojená nejistota. V krizovém období se každopádně ukážou skutečné kvality vedoucího týmu. Ten musí týmu přinést klid a musí ho krizovým obdobím co nejefektivněji provést. Zde je několik tipů, jak na to.

Ilustrační snímek

Transparentní komunikace

Podle Entrepreneur.com je ze všeho nejdůležitější transparentně komunikovat. Jestliže budete podřízeným něco zatajovat nebo se budete snažit realitu malovat příliš na růžovo, brzy si toho všimnou. A jejich nervozita ještě stoupne. Zbytečně své podřízené nestrašte, ale zároveň k nim buďte zdravě upřímní a nesnažte se situaci přehnaně bagatelizovat.

Zapojení všech

Do řešení stávající krize je potřeba zapojit všechny členy týmu. Nastálá krize zpravidla dopadá na všechny členy týmu a je tedy nutné spojit všechny síly dohromady. Navíc tím dáte možnost pracovníkům podílet se alespoň trochu na řešení problému. Nebudou se tak cítit tolik bezmocně, jako když nebudou mít co dělat a budou jen bezmocně čekat, co bude.

Jasný plán

I když se situace může jevit jako bezvýchodná nebo neovlivnitelná, určitě existují kroky, které můžete podniknout, abyste zmírnili její dopady. Nebo abyste alespoň zabránili tomu, aby stejnou ničivou silou tato krize dopadla někdy v budoucnu znovu. Vaším úkolem coby týmového lídra je říct jasně, co se bude dít, a naplánovat cestu, jak z krizové situace ven nebo jak umírnit její dopady.

Příležitosti

Každá krize přináší i nějaké příležitosti. I zdánlivě negativní a drtivá situace nabízí i příležitosti naučit se něco nového nebo přezkoumat stávající postupy. Pomozte svým podřízeným na dané situaci najít něco pozitivního a společně se z celé situace pokuste vykřesat maximum.

 

-mm-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com