Nastavte jasné obchodní cíle
Jak uvádí INC.com, každý prodejce musí přesně vědět, jaké jsou jeho cíle. Ve chvíli, kdy tyto cíle nastavíte, musíte pravidelně kontrolovat jejich dodržování. Nastavené obchodní cíle jsou tu od toho, aby se plnily. Vedoucí nesmí nad jejich neplněním mávnout rukou. Měl by zasáhnout nebo vytyčené cíle přehodnotit coby nereálné.
Veďte si detailní databáze a zaznamenávejte komunikaci s klientem
Vedení detailní databáze komunikace s klientem je klíčové pro dosažení vysoké úrovně zákaznického servisu. Navíc vedení takovýchto CRM záznamů vede k zastupitelnosti jednotlivých pracovníků. CRM systém je referenčním zdrojem nejenom pro daného obchodníka, ale pro jeho případné nástupce nebo kolegy, kteří ho zastupují. Proto je nutné skutečně bazírovat, aby byly všechny údaje řádně vyplněny.
Definujte priority oddělení i firmy
Lidé nemohou být motivováni, pokud jim není jasno, co jsou priority a co se po nich chce. Je proto nutné představit svým podřízeným určitou společnou vizi a definovat priority vašeho oddělení i firmy jako celku. Ujistěte se potom, že pracovníci se v rámci svého jednání nevzdalují těmto firemním prioritám. I sebelepší obchodník, který má vlastní přístup a originální metody, stále nesmí pracovat zcela mimo kontext, priority a zásady vaší firmy.
-mm-