Dobrý obsah nestačí, chcete-li někoho oslovit nebo přesvědčit. To, jak dokážete informace předat, je minimálně stejně důležité. Účastníky prezentací spolehlivě odradí příliš složitý design, zbytečné animace nebo změny, nesmyslné obrázky, příliš mnoho textu, čtení textu z obrazovky nebo dlouhé, marketingově upravené sekvence slov.
Klíčem k získání pozornosti publika je jednoduchost. Zjednodušte vzhled svých slidů, svůj jazyk a - co je nejdůležitější - své sdělení.
- Zjednodušte vizuální prvky. Projděte si svou prezentaci bez vizuálních prvků. Ujasníte si tím, co je třeba zachovat. Jakmile zúžíte základní sdělení, snažte se ubrat slova, vložit jednodušší grafy, omezit počet druhů použitého písma, barvy apod.
- Zjednodušte jazyk. Jazyk vaší prezentace by měl být co nejautentičtější, aby působil jako přirozená konverzace. Vyzkoušejte si jednoduché cvičení. Vyberte odstavec své prezentace, marketingového materiálu nebo e-mailu a spočtěte, kolik slov obsahuje každá věta. Pak zkuste vyjádřit totéž jen s polovičním počtem slov.
- Zjednodušte své sdělení. Co chcete publiku sdělit? Dokážete to vyjádřit jednou větou? Nebo ještě lépe, dokážete to vyjádřit méně než sedmi slovy? Pamatujte si, že pokud skutečně chcete ovlivnit publikum, je klíčové být stručný.
-kk-