Na následující typické manažerské omyly upozornil server Training Zone.
1. Jsem prostě skvělý
Vysoký manažerský post s sebou nese určitý status a pocit hrdosti. To by však manažera nemělo odvádět od soustředění na výsledky.
2. Všichni mě musejí mít rádi
Tento pocit je velmi nebezpečný. Ve snaze nezranit ničí city totiž manažer může zamlčovat důležitou zpětnou vazbu a ignorovat chyby svých podřízených. Výsledkem je pak neúspěch všech.
3. Musím mít jistotu
Každý manažer se chce rozhodovat přesně a správně. Neměl by však neustále odkládat svá rozhodnutí a čekat, až bude mít všechny informace. Více než stoprocentní jistotu potřebujete odvahu rozhodovat o složitých věcech i tehdy, když nemůžete získat úplně všechny informace.
4. Nepotřebuji žádné konflikty
Strach z konfliktů vede ke špatnému rozhodování a nulové kreativitě. Nejde o osobní konflikty, ale o živé diskuse o důležitých věcech. Zaměstnanci, kterým na firmě nejvíce záleží, většinou nejvíce křičí. Budou se však ozývat jen do té doby, dokud uvidí, že vás jejich názory zajímají.
5. Musím být dokonalý
Má-li si získat důvěru, manažer nesmí být vnímán svým okolím jako stroj, ale jako člověk. Nesmí se bát ukázat, že občas dělá chyby, mýlí se nebo něco neví.
-kk-