Umíte si zachovat soukromí na pracovišti?

Podle loňského průzkumu, který provedla American Management Association (AMA), sledují americké firmy nadále komunikaci a aktivity svých zaměstnanců a to včetně telefonních hovorů, e-mailů, surfování a složek v počítači. Zhruba 80 % zaměstnavatelů zaměstnance o svém počínaní informuje.

Několik tipů, jak si uchovat soukromí:

- Máte přečtenou firemní příručku? Většina firem vydává pravidla, se kterými byste se měli seznámit.

- Nepoužívejte firemní e-mail pro soukromé zprávy. Snažte se odolat a nerozesílat soukromé e-maily kolegům. Administrátor sítě má přístup ke všem e-mailům ve firmě a může takovou zprávu zachytit.

- Vždy počítejte s tím, že se zpráva může dostat do nechtěné schránky. Je snadné se ukliknout a místo odpovědi zprávu přeposlat jinam. Pokud je obsah soukromý, raději volte telefonní nebo osobní kontakt.

- Nevystavujte své heslo. Pokud si chcete být jisti, že jste pány svého počítače, chovejte se podle toho a nesdělujte heslo kolegům.

- Nenavštěvujte choulostivé internetové stránky. I když vás nikdo nevidí, každá návštěva internetové stránky zanechá v počítači „otisky“, které lze dohledat.

- Vypínejte počítač. Předejdete tak tomu, aby někdo například odeslal e-mail z vašeho účtu nebo procházel vaše složky.

- Plaťte účty z domova a schovávejte svoji výplatní pásku. Udržujte si soukromí, vaši kolegové nemusí vidět, kolik splácíte, co kupujete a jaký je váš plat.

- Choďte do práce včas. Existuje řada způsobů, jak zjistit vaši docházku. Kartový přístup nebo bezpečnostní kamerový systéme mohou při vašem chronickém selhávání poskytnout důkazný materiál.

-av-
Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder