Firmy, které chtějí přežít a být úspěšné, se musejí umět přizpůsobovat změnám. V době, kdy zákazníci mají obrovské množství možností a navíc pečlivě zvažují utracení každé koruny, je zásadní nejen přijímat změny, ale naučit se je řídit.
Důležitým předpokladem řízení změn je schopnost získat podporu zaměstnanců. Jde o to, abyste bez ohledu na to, zda se změnou osobně souhlasíte či nikoli, dokázali vyzařovat autoritu a pozitivní výhled od budoucna.
1. Oznámení. Při oznámení změny vysvětlete, proč současné postupy nefungují a jaké řešení navrhujete. Ukažte, jak navrhované změny firmě pomohou.
2. Informace. Měli byste znát každý aspekt chystané změny a neustále zapojovat váš tým. Ujistěte se, že odpovíte na všechny otázky v pozitivním duchu.
3. Akce. Je-li zavádění změny dlouhé, buďte tím, kdo změnu bude řídit se vším, co má. Ukažte nadšení a pozitivní přístup, aby vás ostatní mohli následovat.
-kk-