Umíte kriticky uvažovat?

Kritické myšlení je předpokladem úspěchu v moderním byznysu. Patří k základním atributům úspěšného leadershipu a jeho potřeba stoupá přímo úměrně se složitostí doby, v níž žijeme. Co tedy potřebuje vůdce, aby mohl efektivně kriticky uvažovat?

- Zpochybňujte předpoklady. Kritické myšlení vyžaduje zvídavost a hledání opovědí na otázky „Co?" a „Proč?".

- Přiberte různé perspektivy. Využijte genderové a kulturní rozmanitosti dnešního světa. Indický inženýr například nemusí na tentýž problém nahlížet stejně jako americký.

- Hledejte potenciál. Součástí kritického myšlení je také schopnost vidět příležitosti tam, kde jiní vidí překážky.

- Řiďte víceznačnost. Dnešní vůdce by se měl připravit na to, že bude působit v prostředí neustálých změn, které vyžaduje rychlé rozhodování.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review