Pokud chcete v byznysu někoho o něčem přesvědčit, měli byste se mu umět dostat do hlavy, zkrátka znát své publikum a jeho zájmy.
Zvolte si svou chvíli. Uvědomujte si stav mysli svého publika a z něho usuzujte, kdy bude možné je přesvědčit. Například po složitém jednání vedení firmy není nejvhodnější doba.
Vytvořte dobrou náladu. Trocha lichocení není na škodu. Když vás publikum bude vnímat příznivěji, bude otevřenější přesvědčení.
Dělejte to, co oni. Stejnou řečí těla navážete silnější emoční vztah a dosáhnete větší otevřenosti k jednání. Ukažte svému publiku, že je v jeho nejlepším zájmu s vámi souhlasit.
Vyprávějte příběh. Například příběh o recepční, která si všimla, že se klientovi zastavily hodinky a koupila mu novou baterii, vypovídá o proaktivních zákaznických službách více než seznam dvaceti teoretických doporučení.
Popište konečný výsledek. Ukažte, jak nová situace bude lepší než ta současná.
Nechte je zapojit se. Pokládejte otázky, které povedou publikum k vašemu závěru. Lidé mají větší tendenci souhlasit, pokud cítí, že k danému závěru dospějí alespoň částečně sami.
Popište celý případ. Jasně formulujte pro a proti své vize. Nabídněte řešení, která pomohou publiku udělat ze slabých stránek silné.
Udělejte jim laskavost. Řekněte publiku, co na oplátku uděláte vy pro ně.
Využijte své spojence. Odkazujte na názory někoho, kdo je pro publikum respektovanou autoritou.
Mějte plán. Zvažte cestu, na níž se chcete vydat a co budete dělat s odporem. Buďte připraveni případně svůj plán změnit.