Umění konstruktivní kritiky

Kritika na pracoviště patří, měla by však být konstruktivní. Jak na to?

- Vybírejte správná slova. Při komunikaci s druhým pečlivě volte slova.

- Buďte transparentní. Namísto odsuzování a negativních poznámek vysvětlujte dopad chyb.

- Dávejte si pozor na jazyk. Nikoho neponižujte. Představte si sami sebe na jeho místě.

- Vyjadřujte se přímo. Jasně pojmenujte problém, aby vaše sdělení nebylo matoucí.

- Kritizujte v soukromí. Vždy vyjadřuje kritiku mezi čtyřma očima.

- Chvalte veřejně. Pochvaly naopak vyjadřujte před ostatními.

- Řešte jen jednu věc najednou. Soustřeďte se na konkrétní věc, kterou chcete vyřešit.

- Neomlouvejte se. Můžete se cítit provinile, chcete-li však problém vyřešit, nedávejte to najevo.

- Nesrovnávejte. Srovnávání nemusí nutně vést ke zdravé konkurenci.

- Nepoužívejte slova jako „vždy" nebo „nikdy". Pouze byste jimi posílili lhostejnost vůči svému vyjádření.

- Nebuďte sarkastičtí. Sarkasmus podrývá důležitost sdělení a dotýká se citů druhých.

-kk-

Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com