Takový zaměstnanec je cenný nejen pro své dosavadní praktické zkušenosti a lidské vlastnosti, ale také pro znalost prostředí konkurenční firmy. Ví leccos o jejích marketingových strategiích, zaměstnanecké politice, občas zná dokonce nějaké velmi cenné know-how. A pak už stačí jen málo: nějaká ta koruna nebo zaměstnanecká výhoda navíc. . Stává se také, že si dotyčný zaměstnanec dostatečně uvědomí své schopnosti a s využitím nově nabytých poznatků se založením firmy postaví na vlastní nohy.
Podnik tak přichází nejen o zaměstnance, ale také o svá obchodní tajemství, což ji oslabuje v konkurenčním boji. Co tedy dělat, aby zaměstnanci neodcházeli? Především je třeba dostatečně své lidi motivovat, neztěžovat jim práci, naopak se jim snažit zpříjemnit pracovní prostředí a práci samotnou jim ulehčovat. Podaří se vám tak získat jejich loajalitu a dodáte jim do práce chuť. Méně populárním, někdy však nutným nástrojem je sepsání smlouvy, která vám zaručí alespoň to, že zaměstnanec v případě odchodu nepřejde na stranu konkurenční firmy.