Udržte chladnou hlavu: 5 emočně vypjatých situací, kterým budete muset jako manažeři čelit

Jako manažeři se denně setkáváte s výzvami, které mohou zkoušet vaši trpělivost a sebeovládání. V některých chvílích je však potřeba víc než jen odborné dovednosti – schopnost udržet chladnou hlavu. Zde je pět běžných, ale stresových a emočně vypjatých situací, kterým budete coby manažeři muset čelit, a několik rad, jak je zvládnout s klidem.

Ilustrační snímek

Tyto tipy publikoval Forbes.

Pasivně-agresivní chování podřízeného

Pasivně-agresivní chování podřízeného – například narážky typu „Tohle bylo důležité?“ – může rozčílit i ty nejklidnější vedoucí. Toto chování je těžké identifikovat a konfrontovat přímo, takže se nenechte vyvést z míry. Zkuste situaci pojmout s humorem, ale jasně komunikujte svá očekávání a pravidla komunikace. Předejdete tím nárůstu frustrace na vaší straně a zajistíte, že se všichni budou chovat profesionálně.

Zpochybňování vaší autority

Někdy se můžete cítit, že kolegové zpochybňují vaši autoritu či názory. A někdy může být těžké nezareagovat impulzivně. Snažte se ale zaměřit na řešení situace s klidem. Zhluboka se nadechněte a zvažte, jestli a jak budete daný problém řešit. A případně si situaci s dotyčným člověkem vyříkejte v klidu buď někde stranou, anebo klidně před celým týmem.

Vedení zkušenějších podřízených

Máte podřízené, kteří mají větší praxi než vy? To může být výzva! Nejlepší přístup je otevřenost a sebereflexe – nebojte se vyjádřit, že si jejich zkušeností vážíte, a vymezte si oblasti, ve kterých mohou vyniknout. Zároveň si ale uvědomte svoji roli. Do manažerské funkce jste se nedostali náhodou, nepropadejte tedy syndromu podvodníka.

Řešení smutku a osobních tragédií v týmu

Když se zaměstnanec vyrovnává s osobní ztrátou, musíte ukázat lidskost. Je důležité podřízenému poskytnout prostor a podporu, a přitom zajistit, aby tým fungoval efektivně dál. Nabídněte flexibilní přístup a ubezpečte zaměstnance, že na této obtížné cestě není sám. Tímto přístupem nejen podpoříte jejich návrat k práci, ale i celkovou morálku týmu.

Jiný člen týmu (nebo někdo jiný z firmy) si přivlastňuje vaše úspěchy

Když si někdo jiný snaží přivlastnit vaše nápady nebo úspěchy, je normální, že cítíte zklamání nebo dokonce hněv. Zachovejte ale klid. Máte možnost situaci řešit. Občas je ale dobré nechat ostatní zářit – vy budete ten, kdo podporuje týmového ducha a v konečném důsledku vytváří silné pracovní prostředí.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com