Tyto tipy uveřejnil web INSEAD Knowledge.
Přiznejte chybu co nejdříve
Čím dříve chybu přiznáte, tím menší je šance, že ztratíte důvěru týmu. Když naopak budete komunikovat transparentně a rychle se k chybě přiznáte, ukážete, že máte určitou míru sebereflexe a že týmu nic důležitého nezatajujete.
Vyhněte se výmluvám
Vyhněte se tomu, že byste obviňovali kolegy, podřízené, management nebo vnější faktory. Jděte svým podřízeným příkladem tím, že uznáte, kde u vás osobně došlo k selhání, a vysvětlíte, jak konkrétní kroky povedou k nápravě. Upřímnost posiluje respekt týmu vůči vaší osobě i vašim hodnotám.
Ukažte, jaké si odnášíte ponaučení
Přiznání chyby je skvělou příležitostí k tomu, abyste ukázali, že i z nepříjemných situací se můžeme poučit. Sdělte týmu, co jste se z chyby naučili, a povzbuďte své podřízené, aby přistupovali ke svým chybám podobně.
Navrhněte konkrétní kroky k nápravě
Ukažte, že máte plán, co dělat dál a jak situaci zlepšit. Prokážete tak svému týmu, že berete své chyby vážně a že máte pevný cíl.
Vytvořte transparentní prostředí
Přiznáním svých chyb posilujete v týmu prostředí, ve kterém je v pořádku dělat chyby. Všichni víme, že (nefatálními) chybami se člověk učí a že pokud žádné chyby neděláte, nevystupujete ze své komfortní zóny a nenaplňujete svůj potenciá. Zdravá, přátelská atmosféra a transparentnost ohledně chyb podporují konstruktivní zpětnou vazbu a pomáhají vašim podřízeným, aby se cítili bezpečně při sdílení svých vlastních omylů.
-mm-