To, že vaši obchodníci nedosahují dostatečných výsledků, může mít celou řadu příčin. Jednou z nich jsou manažerské chyby vedoucího obchodníků. Podle serveru salesopedia.com jde především o následující tři chyby.
Neschopnost rozloučit se se špatnými obchodníky
Pro obchodníky často v praxi platí, že jsou přijímáni příliš rychle a propouštěni příliš pomalu. Manažer většinou pozná velice brzy, zda se dotyčný pracovník hodí pro roli obchodníka, nebo ne. Zeptáte-li se zpětně, uvidíte, že to věděl už po několika týdnech. Zbývá tedy otázka, proč jej propustil až po několika letech. Držením špatných zaměstnanců neuděláte službu firmě ani jim samotným. Naopak vám hrozí ztráta vaší dobré pověsti a odchod dobrých obchodníků.
Nedostatečné školení
V řadě obchodních týmů stále platí pravidlo hodit nováčka do vody, ať se naučí plavat sám. Chcete-li být úspěšnější, v první řadě si ujasněte, co konkrétně musí úspěšný obchodník ve vaší společnosti umět a znát. Měli byste jej řádně vyškolit v oblasti vašich výrobků a služeb, vašeho oboru podnikání, trhu, provozu firmy, poskytování zákaznických služeb a prodeji. Školení by mělo být postupné a neomezovat se jen na předávní manuálů.
Nejasná očekávání a důsledky
Manažer musí od svých podřízených vyžadovat odpovědnost. Znamená to ukázat jasnou strukturu práce a vytyčit hranice. Obchodníci potřebují slyšet, co přesně od nich očekáváte a co bude následovat, pokud vaše očekávání nesplní. Je to v podstatě jako s dětmi – rodič musí najít správnou rovnováhu férovosti a neústupnosti.
-kk-