Komunikace, komunikace, komunikace
Jak připomíná Forbes, být manažerem znamená především pracovat s lidmi. Úspěšní manažeři proto musí být skvělými komunikátory – a to se týká jak individuální komunikace s jednotlivými podřízenými, kolegy, nadřízenými a obchodními partnery, tak i týmové komunikace a prezentačních dovedností. Najděte si svůj vlastní komunikační styl, který vyhovuje vašemu typu osobnosti, a naučte se s lidmi mluvit jasně, pozitivně a upřímně. Skrz komunikaci byste jasně měli vyzařovat svoji kompetenci a sebevědomí. A nebojte se – komunikačním dovednostem se můžete snadno naučit, i pokud jste třeba introvertnějšího rázu.
Naslouchání
Tento bod navazuje na ten předchozí. Naslouchání je však umění samo o sobě. Abyste dovedli vnímat zpětnou vazbu, kterou vám přímo či nepřímo poskytují členové vašeho týmu, musíte se naučit jim skutečně a aktivně naslouchat. Naučte se také číst mezi řádky a snažte se vypozorovat, jak se vaši podřízení cítí či jestli nemají nějaké problémy, které se snaží před ostatními skrýt. Využijte sílu naslouchání k tomu, abyste si vypěstovali individuální, hluboké vztahy se svými podřízenými.
Inspirace
V neposlední řadě musí úspěšný manažer umět své podřízené motivovat a inspirovat. Měli byste jim jít příkladem ve všem, co se jim snažíte předat. Pracovníci chtějí cítit, skrz vás, spojení se svým zaměstnavatelem. Chtějí vědět, že jejich práce má smysl a že pracují na něčem, co je přesahuje a čím přispívají k úspěchu celého týmu. Předejte svým podřízeným určitou vizi a motivujte je k tomu, aby sami chtěli týmových cílů dosáhnout.
-mm-