Přílišná odbornost
Odborná slova, technické výrazy a málo používané fráze často lidé používají proto, aby vypadali jako větší experti. Pravda je ale taková, že ti největší odborníci naopak dovedou i složitou věc vysvětlit jednoduše, a lidé mnohem více slyší na promluvu někoho, kdo mluví jazykem, který je jim blízký. Proto se nesnažte používat žargón, ale pokuste se přizpůsobit mluvu člověku, se kterým se bavíte. Berte přitom v potaz jeho vzdělání, osobnost, sociální status a celkový způsob vyjadřování.
Vycpávková slova
Podle Forbesu jsou vycpávková slova jedním z nejčastějších, a zároveň nejméně příjemných problémů verbální komunikace. Zbavte se všech „prostě“, „é“ a „jakoby“. Zkuste se nahrávat a potom poslouchat, kde všude tato slova říkáte. Řešení může představovat i následující cvičení: Představte si, že vaše promluva je schodiště a vy po něm stoupáte směrem vzhůru s tím, že každý schod je jedno slovo. Pečlivě doplňujte každý schod jedním slovem a dávejte pozor, abyste neříkali žádná vycpávková slova navíc.
Odtažitost
Skrývání se za čísla, celková odtažitost, neschopnost projektovat svoji osobnost do komunikace a pouhé zastupování společnosti. To jsou problémy, kterými se často vyznačuje promluva obchodních zástupců. Mluvte upřímně a nechte vaši osobnost, aby se projevila. Osobní rovina komunikace je velmi důležitá pro navázání vzájemné důvěry mezi lidmi, nepodceňujte proto důležitost neformální rozmluvy s vašimi klienty.
-mm-