Naučte se efektivně delegovat práci
Jak uvádí článek na webu Director.co.uk, delegování práce je alfou a omegou time managementu manažerů. Úkoly svým podřízeným musíte umět delegovat rychle a efektivně. Vždy jasně nastavte vzájemná očekávání a delegujte práci pravidelně a často, abyste nebyli zbytečně zahlceni pracovními úkoly. Vyhněte se tomu, abyste všechnu práci dělali jen vy.
Věnujte dostatečný čas zápiskům
V každodenním shonu se vám snadno může zdát, že zapisováním si úkolů, poznámek a zápisků z jednání trávíte zbytečně moc času, který nemáte. Pravda je ovšem taková, že pokud si nebudete zapisovat poznámky, nápady a plány, jen těžko si můžete svůj čas efektivně zorganizovat. Proto platí – i když se to může zdát zdlouhavé, důkladné zaznamenávání poznámek (ať už do zápisníku nebo do nějakého systému) se vám ve výsledku vždy časově vyplatí.
Využijte automatizaci
Dnešní doba nabízí mnoho technických vymožeností v podobě nejrůznějších programů, plánovačů a nástrojů umělé inteligence. Mnohé z těchto nástrojů jsou editovatelné nebo upravené přímo na míru vašemu oboru. Dejte si dostatečnou práci s nalezením toho nejvhodnějšího plánovacího a automatizačního systému pro vaše potřeby.
Udělejte si audit svých aktivit
Abyste byli schopni určit, kde vám utíká čas nebo na čem trávíte neúměrné množství času, je dobré udělat si jakýsi audit svých aktivit. Minimálně dva týdny si poctivě zapisujte vše, co děláte. Zapište si vždy aktivitu a čas na ní strávený. Pod minimálně dvou týdnech tato data analyzujte. A možná vás čekají nějaká překvapivá zjištění.
-mm-