Sedíte na poradě a chcete všem dokázat, že jste ten nejchytřejší. Proto stále mluvíte a nechcete pustit ke slovu druhé. Když zrovna nemluvíte, stejně neposloucháte a pouze čekáte na příležitost, kdy znovu začít mluvit. Pokud je vám toto chování důvěrně známé, na chvíli se zastavte a popřemýšlejte, jaký je smysl všech porad a diskusí. Není to nic jiného než vytváření vztahů mezi účastníky. Naslouchání druhým nám pomáhá budovat vztahy na základě empatie a důvěry.
Server PR Daily sestavil seznam otázek, které vám pomohou zjistit, zda umíte dobře naslouchat, nebo ne. Pokud se upřímně zastydíte nad více než třemi z nich, máte se o naslouchání ještě hodně co učit.
-
Mluvíte na poradách většinou více než ostatní?
-
Soustředíte se při networkingu více na prosazování svých vlastních sdělení, než na cíle potenciálního klienta?
-
Když vystupujete na veřejnosti, jste posedlí každým svým slovem?
-
Zvou vás jako facilitátora na porady, nebo tuto roli přirozeně nabízejí vždy někomu jinému?
-
Dokážete si vzpomenout na to, co probíhalo na vaši poslední poradě, ale nebylo to vyjádřeno slovně?
-
Když poskytujete zpětnou vazbu kolegovi, necháte jej vyjádřit jeho pohled na věc, nebo rovnou nabízíte svá řešení?
-
Ocenil někdo někdy vaši schopnost zachytit názory druhých v reálném čase?
-
Už jste někdy donutili sami sebe k mlčení, protože jste si uvědomili, že právě to může být vaše nejsilnější zbraň?
-kk-