Strach z neúspěchu neprospěje zaměstnancům ani firmě

Nedávná studie prezentovaná na Světovém ekonomickém fóru 2017 ve Švýcarsku naznačuje, že pomocí méně přísného přístupu k neúspěchům může být dosaženo vyšších prodejů a vyšší produktivity.

Neúspěch v objektivním slova smyslu je to, co se někdy stane, když se někdo snaží dosáhnout svých cílů. Nadřízení by proto měli dát svým podřízeným vědět, že pokud na daném úkolu pohoří, nebude to znamenat konec jejich kariéry.

Povzbuzujte své kolegy, ať se nebojí neúspěchu. Takový přístup může dostat vaši organizaci na další úroveň.

Ilustrační snímek

Tím, že zaměstnancům dáte svolení neuspět, jim umožníte udržet si vysoké sebevědomí, i když se jim čas od času něco nepodaří. A tak i když možná někdy neuspějí, nebudou z toho zničeni.

Autoři studie (mezi nimiž byl i jeden profesor z univerzity v Georgetownu) tvrdí, že jejich data ukazuj výrazný vliv sebejistota a sebevědomí na úspěch. Sebejistota a úspěch totiž tvoří smyčku pozitivní zpětné vazby. Výzkumníci shromáždili odpovědi od více než 4 000 zaměstnanců z firem z USA, Brazílie a Jižní Afriky.

Buď to berte s úsměvem… nebo sledujte, jak mizí kreativita

Výzkum zjistil, že když zaměstnanci mohou přistupovat k neúspěchu ve větším klidu, jsou v průměru o 30 % sebejistější. A takto zvýšené sebevědomí vede k vyšším výkonům.

Pokud neúspěchy trestáte, bude pro vaše lidi mnohem těžší zkoušet nové nápady. Výsledek? Kreativita i úspěchy budou jen omezené, varuje nás web businessnewsdaily.com.

Pouze říci zaměstnancům, že mohou selhat a nic se jim nestane, však nestačí. Musíte vytvořit kulturu, v níž dáte jasně najevo, že neúspěch může být i něco dobrého a pozitivního.

Sebejistota je rys, který se v čase mění. Sebejistí zaměstnanci jsou optimističtější ohledně budoucnosti a daleko častěji přicházejí s novými nápady, jak překonat pracovní překážky a těžkosti.

-jk-

Zdroj: Business News Daily - průvodce světem podnikání především pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business News Daily