Stát se poradcem?

Zkušení manažeři, kteří v době ekonomické krize přišli o práci, stále častěji zvažují založení vlastní poradenské firmy. Přemítají však nad tím, zda mají dostatečné dovednosti, talent a zkušenosti pro dráhu úspěšného konzultanta a podnikatele. Na co je nejdůležitější se zaměřit, než se rozhodnete?

- Projektové dovednosti. Životně důležitá je schopnost řídit projekty. Budete potřebovat vynikající komunikační dovednosti, ale i analytické uvažování, schopnost řešit problémy, vyjednávat, řídit čas a facilitovat.

- Přijímání rizika. Je třeba, abyste dokázali přijmout riziko a možnost nejistého výdělku.

- Být svým vlastním šéfem. Musíte být schopni řídit a motivovat sami sebe, soustředit se. Poradenství si bude žádat dlouhou a nepravidelnou pracovní dobu.

- Schopnost dělat více věcí najednou. V začátcích budete muset být vším od výkonného ředitele, přes sekretářku a účetní až po počítačového technika. Pravděpodobně nebudete mít kolem sebe spolupracovníky, na které jste byli zvyklí.

- Propagační dovednosti. Další vaší důležitou rolí bude marketingový ředitel. Budete zodpovědní za budování kontaktů a propagaci vaší firmy i vaší osoby. Bude k tomu zapotřebí silných dovedností v oblasti budování vztahů, ale také trpělivosti a vytrvalosti.

-kk-

Zdroj: Working.com - kanadský server o práci a kariéře
Zobrazit přehled článků ze zdroje Working.com