Staňte se vizionářem

Pokud sladíte své dlouhodobé cíle s každodenní činností, dosáhnete větší úspěšnosti než dosud. Vize určuje cíl projektu. Když víte, o co usilujete, budete mít směr i důvod jít kupředu. Vize za vás samozřejmě práci neudělá. Vize je bohužel téma mnohokrát omílané a často viděné jen jako marketingový nástroj. Vize je však něco víc osobního a důležitějšího. Pro 5-10% lidí není vize podstatná, prostě dělají, co se jim řekne, a víc je nezajímá. Ale pro ostatní je možná mnohem důležitější, než si myslí. Autor hovoří o několika různých otázkách – mít společnou vizi, vytvořit si vlastní vizi a pomoci ostatním vidět vizi. Věří, že mnoho společností nemá potíže jen díky problémům, které musí řešit, ale i kvůli tomu, že je jejich činnost v rozporu s vizí do budoucnosti.

*Mít společnou vizi* – v perfektním světě bychom všichni měli slovo ve společné vizi. Bohužel jen málo podniků zahrnuje do rozhodování a vývoje projektů všechny zúčastněné zaměstnance. Nemyslete si, že nic nezměníte, a vyslovte své nápady, potřeby a myšlenky nahlas. I když neovlivní nynější výsledek, mohou ovlivnit budoucnost.

*Vytvoření a srovnání vlastní vize* – čeho chcete dosáhnout? Co chcete dělat v budoucnu? A uvažujete o těchto představách, když vyhodnocujete úkoly, na kterých pracujete? Mnoho lidí nebere své budoucí plány příliš v úvahu a dělá věci, které jsou s nimi v rozporu. Pokud se budeme snažit vidět úspěch projektu a vidět způsob, jakým se podílí na naší budoucnosti, naše podvědomí převezme velení a půjde nám vše mnohem snáz. Pokud určitý úkol bude v rozporu s naší vizí, měli bychom se ho nějak zbavit, například delegováním. Kdybychom pracovali podle vize někoho jiného, byli bychom neustále ve stresu.

*Pomoci ostatním vidět vizi* – když ostatním pomůžete vidět svět jiným způsobem, může to opravdu změnit svět jejich i váš. Vize je jako pozitivní myšlení. Pokud celý tým sladí svou činnost s vizí, pohne se rychleji kupředu. Popište svou vizi ostatním a zjistíte, zda jdou stejným směrem a zda chtějí jít stejným směrem.

-ba-
Zdroj: E-doc Magazine - server s informacemi o správě podnikového obsahu a CRM
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-doc Magazine