Odpovědnost zaměstnanců za pracovní výkony patří k základním předpokladům úspěšně fungujících organizací. Přehlížení odpovědnosti vysílá signál slabého řízení, podrývá morálku a důvěru v manažery.
4. Špatné programy odměn
Programy zaměřené na uznání by prodejci měli vnímat jako dosažitelné a spravedlivé. Neměly by se týkat jen několika vyvolených jednotlivců.
5. Časté změny prodejního procesu
Každá změna prodejního procesu vyžaduje určitý čas, aby se jí prodejci přizpůsobili. Navíc je třeba počítat s tím, že zaměstnanci obecně nemají rádi změny.
6. Špatná měřítka
Mnohé prodejní týmy bojují s neefektivními měřítky a některé dokonce nemají žádná měřítka. Dobrá měřítka umožní managementu prodeje předvídat kvartální tržby, identifikovat prodejce s vysokou a nízkou výkonností a řešit problémy.
7. Nedostatečné porozumění byznysu
Management prodeje, který nerozumí byznysu na zákaznické, produktové a servisní úrovni, nemůže správně identifikovat řešení problémů a získat důvěru svých lidí.
-kk-
Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry