Představme si například slova **utratit** a **investovat**. Chtěli byste, aby banka vaše peníze raději utratila, nebo investovala? Utrácení předem evokuje ztracené peníze, a tudíž by se mělo mluvit spíše o investicích. Vyzkoušejte to na jednání o firemních rozpočtech a uvidíte, jak volba slov může ovlivnit uvažování lidí. Podobně je tomu se slovy **problém** a **výzva**. Chtěli byste, aby váš nadřízený viděl vaši chybu jako problém, nebo jako výzvu? Různá slova evokují různé pocity a manažer by měl dokázat vybrat ty pozitivnější.
Špatně vybíraná slova mohou zničit nadšení, oslabit sebedůvěru, snížit očekávání a držet lidi zpátky. Správně volená naopak motivují, nabízejí naději, vytvářejí vize, pozitivně ovlivňují myšlení a výsledky. Úspěšní manažeři zvládají výběr slov tak, aby pracovala pro ně, nikoli proti němu.