Sledujete své vyjadřování?

Bez ohledu na to, zda mluvíte na veřejnosti, s investorem nebo se zákazníkem u oběda, kvalita vaší slovní zásoby a způsob vyjadřování ovlivňují úspěch vaší firmy.

Není neobvyklé najít i mezi úspěšnými podnikateli lidi, kterým nikdo neřekl, že neumí gramatiku. I když jejich komunikační nedostatky lidé nekomentují, přesto je v duchu odsoudí.

Bill Lampton, autor knihy The Complete Communicator: Change Your Communication (Kompletní komunikace: změňte způsob své komunikace) je překvapen, že jinak bezchybní profesionálové si neuvědomují potřebu vytříbení a přizpůsobení jazyka svému publiku. 75 % výrazů, které používají, by mohli nahradit pouhými 10 %, která postačí k jednoduchému a jasnému vysvětlení.

Dalším častým nešvarem je používání firemní hantýrky, které spotřebitelé nebo jiní posluchači nerozumějí.

Pokud se po vašem projevu nikdo na nic neptá, možná používáte příliš žargonu nebo hovoříte příliš učeně. Překvapivě si o vás budou lidé myslet, že jste chytřejší, když dokážete hovořit tak, aby to každý pochopil.

Půl úspěchu je již to, že si problém přiznáte. Další část je najít vhodného poradce, který poukáže na slabá místa.

-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com