Šest tipů pro začínající manažery

Každý manažer jednou začínal. A musel si projít tím, že poprvé začal vést lidi, aniž měl předchozí zkušenosti. Pokud i vy začínáte s vedením lidí a poprvé jste byli povýšeni do manažerské role, máme pro vás šest tipů, co dělat, abyste se pokud možno vyhnuli typickým začátečnickým chybám.

Ilustrační snímek

Tyto tipy přinesl článek na LinkedIn Pulse.

Jděte ostatním příkladem

V prvé řadě je nutné, abyste šli ostatním příkladem. To, co chcete, aby ostatní dělali, musíte dělat také. Všechna pravidla platí i pro vás a váš příklad je mnohem silnější než to, co podřízeným říkáte.

Naslouchejte svým podřízeným

Chcete vědět, co byste měli s vaším týmem dělat? Jaké by měly být priority? A jak nejlépe podřízeným pomoci s rozvojem? Pak se zeptejte členů vašeho týmu a naslouchejte jejich odpovědím.

Vyjasněte si s týmem vzájemná očekávání

Hned ze začátku si s podřízenými vyjasněte, co od sebe navzájem očekáváte, kde začínají a končí vaše povinnosti a jak bude práce v týmu organizovaná.

Věnujte stejnou péči i těm podřízeným, kteří nejsou tak hlasití

Mnozí manažeři, hlavně ti začínající, mají tendenci věnovat svoji energii těm podřízeným, kteří jsou nejvíce hlasití a nejvíce si o pozornost říkají. Dobří manažeři ale vědí, že stejnou energii a pozornost musí věnovat úplně všem podřízeným bez rozdílu.

Nabídněte pomoc

Nejjednodušší způsob, jak si získat sympatie podřízených, je nabídnout jim pomoc. Jestliže je něco trápí, potřebují poradit s projektem nebo mají nějaké otázky, neváhejte jim se vším asistovat.

Dbejte o vzdělávání a rozvoj podřízených

Nezanedbávejte vzdělávání a rozvoj členů vašeho týmu. Těm, kteří o rozvoj stojí, nabídněte pomoc při jejich vzdělávání. A ty, kteří o vzdělávání zatím nestojí, k rozvoji aktivně motivujte.



-mm-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse