Tipy pro jasnou komunikaci ve virtuálním světě:
- Budujte důvěru osobním kontaktem, jasnými očekáváními. Důvěra nepřijde sama od sebe. Je velmi důležité dostat lidi dohromady alespoň jednou za rok.
- Řiďte výsledky, nikoliv aktivitu. Ve virtuálním prostředí, kdy nemůžete vidět, co lidé dělají je klíčem řídit výsledky. Vyjádřete svá očekávání a sledujte výsledky, nikoliv denní aktivity. Díky tomuto virtuálnímu mikroskopu odhalíte osoby, které se příliš neangažují.
- Plánujte pravidelnou komunikaci. Je důležité plánovat pravidelně čas pro hlášení jak postupu tak potenciálních překážek. Je pozoruhodné, kolik může být uděláno v rámci třicetiminutového konferenčního hovoru, když jsou známa očekávání.
- Podporujte komunikaci, která ušetří čas. Protože e-mail začíná na pracovištích převládat, je důležité zefektivnit a zjednodušit komunikaci tímto médiem, určením vlastních pravidel. Zde je několik oblíbených od autora příspěvku:
- Snažte se jádro věci vložit již do hlavičky zprávy nebo do prvního odstavce.
- Neforwardujte své zprávy „celému světu“. Nevytvářejte práci kolegům, pokud není nutné, aby se zapojovali.
- Nepoužívejte email jako roznětku. Když máte vztek, odstupte od klávesnice a pošlete rozumnou reakci, až vychladnete.
- Nezapomínejte, že máte telefon.
- Vytvořte standardy, které vytváří kulturu soudržnosti.
- Definujte pravidla rychlosti emailových reakcí.
-av-