Tyto tipy přinesl Presentation Magazine.
Definujte, čeho chcete dosáhnout
Zaprvé je nutné ujasnit si, jakému cíli má team building sloužit. Chcete se jen bavit? Dozvědět se něco nového? Seznámit se lépe s novým kolegou? Nebo vyřešit nějakou neshodu v týmu? Všechny tyto otázky musíte brát v potaz při plánování vhodného team buildingu.
Zapojte členy týmu do plánování
To, že jste manažer týmu, ještě neznamená, že všechno musíte zařizovat jen vy. Zapojte do plánování i členy vašeho týmu a dejte jim tak i prostor si akci připravit částečně podle svých představ.
Mějte připravené i záložní plány
Zvláště pokud se jedná o aktivity, které jsou závislé na počasí nebo na jiných faktorech, které nelze ovlivnit, mějte připravený i záložní plán pro případ, že by nakonec okolnosti nebyly takové, jaké jste si je představovali.
Dejte pracovníkům určitý prostor
Nenuťte členy týmu dodržovat všechny postupy a plány tak, jak jste je naplánovali. Nebuďte mikromanažer, dejte jim určitý prostor improvizovat a upravovat si rozvrh částečně podle sebe a nedržte se striktně vámi definovaného plánu.
Ujistěte se, že se zapojují skutečně všichni
Nenechte, aby méně aktivní nebo tišší členové vašeho týmu zůstali během týmových aktivit stát pasivně opodál. Ujistěte se, že se zapojují skutečně všichni a že z team buildingu těží všichni členové týmu.
Zjistěte od týmu zpětnou vazbu
Po absolvovaném team buildingu zjistěte od jeho účastníků zpětnou vazbu, určete, jestli se dosáhlo vytyčených cílů, a případně své postupy do budoucna upravte.
-mm-