Šest rad pro začínající manažery

Jestliže jste se poprvé ocitli (nebo se teprve ocitnete) na pozici manažera, zřejmě si kladete otázku, co byste měli dělat a jaká pravidla dodržovat, abyste vykročili tou správnou nohou a byli ve svých manažerských snahách co možná nejúspěšnější. Právě pro vás je určeno následujících šest rad pro začínající manažery.

Ilustrační snímek

Tyto tipy přinesl blog společnosti SalesForce.

Nechte pracovníky, aby si dělali věci po svém

Někteří manažeři mají hned ze začátku tendenci přetvářet podřízené k obrazu svému a nutit je dělat věci podle jejich představy toho, co je správné. To ale není dobrý přístup, jelikož zavání mikro-managementem. Dejte svým podřízeným volnost a nechte je dělat svoji práci alespoň částečně po svém.

Nebojte se dávat i negativní zpětnou vazbu

Noví týmoví vedoucí chtějí být často se svými podřízenými za každou cenu zadobře. A proto se zdráhají dávat jim negativní zpětnou vazbu. Vy byste ale měli mluvit s podřízenými otevřeně. A pokud by něco mohli objektivně dělat lépe, vy jste ten člověk, který by jim to měl říct.

Jasně sdělte svoji vizi pro svůj tým

Nadchněte svůj tým do společné vize, popište, jakou budoucnost budete spolu jako tým vytvářet, a dejte tak svým podřízeným jasný cíl, za kterým mohou všichni svojí prací směřovat.

Snažte se být autentičtí

Nesnažte se příliš kopírovat ničí manažerský styl. Zůstaňte autentičtí a volte takové postupy a takový styl komunikace, které odpovídají vaší osobnosti.

Nemějte oblíbené podřízené

Všem měřte stejným metrem. Kdybyste si, byť třeba jen podvědomě, některé své podřízené oblíbili více než jiné, ostatní to poznají a budou z toho moci propadat frustraci.

Počítejte s tím, že budete dělat chyby

Jako poslední tip je nutné uvést, že každý dělá chyby. A noví manažeři nejsou výjimkou. Nebuďte perfekcionisté, nebuďte na sebe příliš přísní a předem se smiřte s tím, že i ve svých manažerských snahách občas uděláte nějakou chybu.



-mm-

Zdroj: SalesForce Blog - blog na stránkách společnosti SalesForce
Zobrazit přehled článků ze zdroje SalesForce Blog