Tyto tipy přinesl server Entrepreneur.com.
Mějte potřebné expertní znalosti
I sebelepší manažer nemůže svůj tým efektivně vést, pokud neví, jak vlastně obor, kterému se tým věnuje, funguje. Proto je nutné ze všeho nejdřív mít potřebné technické dovednosti, tzv. „hard skills“, pak teprve přichází na řadu vše ostatní.
Nepodceňujte setkávání jeden na jednoho s vašimi podřízenými
Snažte se poznat své podřízené na lidské, individuální úrovni. Nepodceňujte proto pravidelná bilanční setkání se svými jednotlivými podřízenými.
Buďte aktivní v každodenní práci svého týmu
Nestůjte nad týmem. Naopak, buďte jeho součástí. A účastněte se každodenního chodu týmu a věnujte se i „běžné“ práci vašich podřízených, abyste věděli, čemu na denní bázi čelí.
Jasně komunikujte plány a vize
Týmu se může vést dobře jenom tehdy, když jeho členové dobře ví, jaké jsou priority a plány celé skupiny. Proto je nutné hodnoty a vize vašeho týmu zcela jasně komunikovat.
Pamatujte, že podřízené nejlépe vedete příkladem
Ať už se snažíte svému týmu předat jakékoliv požadavky, hodnoty a myšlenky, nakonec jste to vy sami, kdo má na náladu v týmu i angažovanost jeho členů největší vliv. Jděte tedy vždy svým podřízeným příkladem.
Nezapomínejte delegovat práci
Mnoho nových manažerů má problémy delegovat práci. Nemyslete si, že budete vnímáni jako málo efektivní, pokud budete svoji práci delegovat. Vložte do svých podřízených důvěru a efektivně jim část své agendy delegujte.
-mm-