Nezapomínejte na přestávky
Zdánlivě tvrdě pracující lidé si nedávají dlouhé hodiny žádné přestávky, ale pravda je taková, že právě tím výrazně snižují efektivitu své práce a nakonec udělají práce méně, než kdyby si přestávky pravidelně dělali.
Kvalitně se stravujte a dodržujte pitný režim
Ochuzovat se na jídle, nebo ještě hůře na pití, kvůli práci, vám nejenom sníží efektivitu udělané práce, ale ještě vás dlouhodobě ohrozí na zdraví.
Dejte pozor, zde se nedopouštíte „prokrastinace prací“
Někteří pracovníci pořád pracují, ale ve skutečnosti většinou dělají na rutinních, nesystémových a neurgentních úkolech, které sice oficiálně prací jsou, ale v reaálu se jedná o jakousi prokrastinaci prací.
Přivstaňte si, ale jenom pokud vám rána svědčí
Mnoho odborných textů uvádí vstávání brzy ráno jako cestu k efektivní práci, ale pokud vyloženě nejste ranní ptáčata, můžete tímto „zvykem“ přivodit více škody, než užitku.
Delegujte práci
Zaměřte se více na spolupráci, týmovou práci a delegaci úkolů na svůj tým a přestaňte se všechno snažit dělat sami.
Zapomeňte na multitasking
Jak uvádí blog Briana Tracyho, umění soustředit se na více věcí najednou je mýtus. Spíš se jedná o skákání od jedné věci k druhé. Lepší je plně se soustředit na daný úkol, který právě děláte.
Nebuďte perfekcionisty
Pokud budete trávit příliš času nad detaily, ztratíte nadhled nad věcí. Naučte se dodržovat priority a nezdržovat se s nepodstatnými věcmi.
-mm-