Tyto tipy sepsal manažer a podnikatel Rune Sovndahl pro webovou stránku Business Matters.
Tip 1: Při náboru se zaměřte i na osobní vlastnosti kandidáta
Při sestavování svého týmu se nezaměřujte pouze na tvrdé dovednosti kandidáta, ale i na ty měkké. Především se musíte ujistit, že se uchazeč lidsky hodí do stávajícího týmu a že jeho osobní přístup souzní s hodnotami firmy.
Tip 2: Nebojte se mít v týmu schopnější lidi, než jste vy sami
Řada manažerů se děsí toho, že by měli mít v týmu někoho, kdo je v určité oblasti schopnější nebo znalejší než oni. Nebojte se toho, že by vás vaši podřízení takříkajíc „přerostli“, a snažte se mít v týmu co možná nejschopnější pracovníky.
Tip 3: Oceňujte tvrdě pracující členy týmu
Tvrdá práce nesmí zůstat nepovšimnuta. Oceňujte veřejně před ostatními členy týmu ty pracovníky, kteří dělají práci navíc a nebojí se jít i za hranice svých oficiálních povinností, aby týmu pomohli dosáhnout společných cílů.
Tip 4: Nedělejte ukvapené závěry
Jedním z nejtěžších a nejdůležitějších úkolů manažera je naslouchat svým podřízeným, každou situaci vyhodnocovat objektivně a místo ukvapených závěrů se na situace dívat v celém jejich kontextu, nikoliv pouze vlastní optikou.
Tip 5: Předneste týmu jasnou vizi
Váš tým musí mít před očima jasný cíl a jasně komunikovanou vizi. To je úkolem právě lídra dané skupiny.
Tip 6: Nebuďte přehnaně konzervativní
To, že nějaký postup fungoval řadu let, ještě neznamená, že bude fungovat i nadále. Doba se mění a je potřeba s vývojem držet krok. Nebuďte konzervativní a buďte připraveni měnit své metody a postupy podle nové situace.
Tip 7: Naučte své podřízené vytěžit maximum i z chyb
Lídr musí jít svým podřízeným příkladem. A musí svým pracovníkům ukázat, jak se mají vyrovnat s chybami, které se občas nutně dějí, a jak je mohou přetavit v příležitosti a poučit se z nich.
-mm-