Sedm rad, které vám pomohou dosáhnout své nejvyšší možné produktivity

Řada talentovaných a inteligentních lidí ani zdaleka nedosahuje svého maximálního potenciálu čistě jenom kvůli tomu, že si neumí dobře zorganizovat práci a že nezná způsoby, jak být co možná nejproduktivnější. Často proto tak trochu promrhávají svůj talent a nechají se předběhnout lidmi, kteří třeba takový talent nemají, ale zato ví, jak pracovat efektivně a jak si práci naplánovat. Aby toto nebyl váš případ, zde je sedm rad, jak být co možná nejvíce produktivní.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uveřejnila webová stránka Addicted2Success.com.

Vždy si určete krátkodobé i dlouhodobé priority

V prvé řadě je nutné určit si, co jsou vaše cíle a na co se vlastně prioritně chcete soustředit. Jedině tak dovedete eliminovat nedůležitou práci a soustředit se skutečně primárně na to, co vám dává smysl. Mějte proto určené jak dlouhodobé priority (v horizontu jednoho roku nebo více let), tak i ty krátkodobé (v řádu týdnů a měsíců).

Nebojte se delegovat práci

Delegování práce neznamená, že jste neschopní nebo málo efektivní. Naopak. Znamená to, že si uvědomujete, že nelze stíhat vše a že existují priority, na které byste se měli zaměřovat především. Naučte se proto svoji práci delegovat ostatním – kolegům nebo podřízeným.

Dávejte si krátké přestávky v práci

Pro maximální efektivitu je nutné umět si do pracovního dne naplánovat i pravidelné, byť třeba jen desetiminutové přestávky.

Vybírejte si vhodné softwarové nástroje a technologické pomůcky

Moderní technologie nabízí nesčetně nástrojů a pomůcek. Věnujte dostatek času výběru těch nástrojů, které jsou pro vás nejvhodnější a které vám práci a čas skutečně ušetří, nikoliv které vám ještě přidělají starosti. Investovaný čas do výběru vhodných nástrojů se vám mnohonásobně vrátí.

Mějte své fyzické i psychické zdraví jako absolutní prioritu

Člověk, který se soustředí pouze a jenom na maximální výkon, ale nevnímá své tělo a svoji mysl, dříve nebo později vyhoří a ztratí jakoukoliv motivaci, v horším případě ho postihne dokonce nějaká nemoc.

Plánujte si svoji práci

Tento bod necháváme schválně takto vágní. Každý pracuje a funguje jinak a každý proto musí najít vlastní způsob, jak si svoji práci i svůj osobní život naplánovat. Ať už si ale vyberete jakoukoliv cestu, platí, že nějakým způsobem si svoji práci musíte umět naplánovat.

Naučte se neprokrastinovat

Eliminujte při práci rušivé elementy, nepřeskakujte od jedné věci k druhé a radši věnujte pracovním úkolům kratší čas, ale intenzivnější pozornost, než naopak.



-mm

Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success