Tyto tipy přinesla webová stránka INSEAD Knowledge.
Určete si priority
Zaprvé je nutné říct si, jaké jsou vaše priority. Ani z manažerské pozice nemůžete bojovat se vším zlem na světě a řešit všechny problémy. Vytyčte si několik bodů, kterých chcete dosáhnout, a na ty se zaměřte.
Delegujte práci
Jeden z nejdůležitějších úkolů manažera je naučit se dobře a efektivně delegovat práci. Ideálně tak, aby vy sami jste nikdy nebyli zahlceni úkoly.
Plánujte si relaxaci
Při veškerém plánování svých pracovních aktivit i práce svého týmu si nezapomínejte sobě plánovat i aktivní odpočinek, pauzy a relaxaci.
Nebojte se říct „ne“
Mnoho manažerů je vděčných, že jsou tam, kde jsou, a dělá jim problém říkat svým nadřízeným „ne“. Dobrý manažer, který chce pracovat udržitelně, se to ale naučit musí.
Netahejte si práci domů
Oddělujte práci a svůj soukromý život. Netahejte si práci domů a nenechte pracovní problémy, aby vás stresovaly nebo jinak ovlivňovaly v době, kdy v práci nejste.
Netrapte se věcmi, které nemůžete ovlivnit
Smiřte se s tím, že některé věci nelze odhadnout, naplánovat ani ovlivnit. A netrapte se tím, že se některé věci prostě dějí jinak, než chcete, aniž byste s tím mohli něco dělat.
Sportujte
Fyzická aktivita hraje ve zvládání stresu zcela zásadní roli. Nepodceňujte pohyb a pravidelně alespoň lehce sportujte.
-mm-