Ať už se jedná o notorické pozdní příchody nebo nepřátelský přístup k zákazníkům, zaměstnanci s takovým chováním znamenají pro svou firmu problém. Podrývají morálku a produktivitu svých kolegů a své šéfy dovádějí na pokraj zoufalství. Jak se s problematickými zaměstnanci vypořádat? Několik praktických rad přinesl server easysmallbusinesshr.com.
1. Jednejte
Jakkoli nepříjemné to pro vás je, je to vaše práce. Když budete problémové chování přehlížet, sami na sebe vrhnete stín neschopného nadřízeného.
2. Neukvapujte se
Než jakkoli zakročíte, ujistěte se, že máte přesné informace. Viděli jste chování, které chcete kritizovat, na vlastní oči? Máte hmatatelné důkazy?
3. Jděte rovnou k věci
Formulujte problém jednoznačnými slovy, které nebudou nikoho urážet, ale zároveň ani situaci zlehčovat. Podělte se o své postřehy a důkazy a dejte zaměstnanci prostor k vyjádření.
4. Nabídněte podporu
Nabídněte problémovému zaměstnanci aktivní podporu například ve formě koučinku, pružnějšího pracovního rozvrhu nebo čehokoli jiného, co mu může pomoci k efektivnější práci.
5. Dokumentujte
Svou rozmluvu se zaměstnancem zdokumentujte a uložte do jeho složky. Bude se vám hodit pro případ, že nedojte ke zlepšení a bude třeba podniknout tvrdší kroky.
-kk-