Stručnost
Podle serveru Eyes On Sales musí být ranní porady krátké a stručné. Nesmí přesáhnout 15 minut. I kdyby se nemělo probrat vše, co je na pořadu. Hlavním úkolem rychlých ranních porad je namotivovat prodejce k práci daný den, nikoliv je naopak unavit.
Pochvala
Mnoho manažerů sklouzává k tomu, že řeší jen problémy. Na tom není samo o sobě nic špatného, avšak pouze tehdy, pokud jsou problémy vyváženy stejnou mírou i chválou jednotlivých prodejců. Motivujte pozitivně a pamatujte, že dobré slovo vedoucího může způsobit zázraky.
Hraní rolí
Skvělý způsob, jak připravit obchodníky na práci, která je čeká, je zkusit si v rámci porady role, kdy jeden hraje zákazníka a druhý prodejce. Naučte se řešit nejtypičtější či nejvíce frustrující problémy, se kterými se obchodníci setkávají.
Podněty zaměstnanců
Ranní porady by neměly být čistě mentorským monologem, spíše interaktivním brainstormingem, kdy jednotliví účastníci mohou říkat, co chtějí. Vedoucí týmu by měl naslouchat podnětům svých lidí, protože mnohdy mohou mít zajímavé vhledy do různých problematik.
-mm-