Je všeobecně známé, že lidský faktor je důležitým prvkem fungování organizace. Může však být velmi ošemetný v případě vztahů mezi zaměstnanci a manažery. Někteří tvrdí, že dosahovat vysokých výsledků lze i bez hlubších vzájemných sympatií mezi manažery a jejich týmy. Avšak podle serveru Forbes se tak stává jen zhruba v 1 z 2000 případů. Tento online magazín proto nabízí 7 tipů, jak si zajistit lepší vztahy s vlastními zaměstnanci:
1. Sdílejte pozitivní emoce
Jakékoliv pocity, které dáváte na pracovišti najevo, ostatní intenzivně vnímají. Stejně jako frustrace, únava z nemoci nebo vztek mohou být šířeny i pozitivní emoce. Snažte se, aby předčily ty negativní.
2. Buďte féroví
Mohou se na vás ostatní spolehnout? Důvěřují vám? Získejte si sympatie ostatních za své férové a spolehlivé jednání.
3. Nebuďte individualisté
Vaši podřízení nejsou vaší konkurencí. Spolupracujte a diskutujte společně všechny úkoly.
4. Podávejte pomocnou ruku
Buďte mentory, kouči a učiteli, kteří zaměstnancům pomáhají nalézat tu správnou cestu při řešení úkolů a problémů. Vytváříte tak pevné vazby založené na důvěře ve vaše vědomosti a schopnosti.
5. Inspirujte druhé
Oblíbenost lídra nespočívá jen ve vyvíjení tlaku na zaměstnance, ale zejména ve schopnosti táhnout vlastní tým směrem vytyčenému cíli a inspirovat jej.
6. Soustřeďte se na budoucnost
Zaměstnanci, kteří nemají představu o současném stavu ani požadovaných cílích, jsou velmi rychle frustrovaní. Buďte vizionářem, který se soustředí na budoucnost a efektivně motivuje zaměstnance představami o dalším vývoji.
7. Nechte se ohodnotit
Přijetí zpětné vazby od zaměstnanců vám napomůže se lépe zorientovat v sympatiích i antipatiích vůči vaší osobě. Přijměte případná opatření ke změnám.
-bn-