Tyto tipy uveřejnil magazín Business Matters.
Udělejte si audit současných procesů v rámci týmu
Prvním krokem je zjistit, jak na tom aktuálně jste. Udělejte si audit procesů v rámci vašeho týmu. Zjistěte, kdo co přesně dělá, jak se řeší projekty a kde jsou riziková místa v rámci organizace vašeho týmu. Teprve poté vymyslete, jak můžete do aktuálního nastavení napasovat nové pracovníky a nové role.
Nespěchejte s náborem nových pracovníků
I když jste určitě motivovaní postupovat s rozšiřováním týmu co nejrychleji, jedná se o něco, co není dobré uspěchat. Dejte si na čas, všechny kroky promyslete a nové pracovníky vybírejte skutečně pečlivě.
Dejte současným zaměstnancům možnost profilovat se směrem, jakým chtějí
Rozšiřování týmu a změna organizace práce jsou příležitostí pro stávající pracovníky. Ti totiž mají zkušenosti s tím, jak váš tým i vaše firma fungují, a z toho důvodu jsou nedocenitelným zdrojem informací. Dejte jim možnost se v rámci nového uspořádání týmu více profilovat v oblasti, která je zajímá a ve které se cítí silní.
Při náboru pracovníků dbejte na to, aby lidsky zapadli do stávajícího týmu
Kromě tvrdých dovedností je při výběru nových pracovníků nutné dbát i na ty měkké. A také na to, jak dobře noví pracovníci zapadnou do stávajícího týmu. I když je diverzita v rámci skupiny určitě žádoucí, na druhou stranu chcete, aby spolu pracovníci dovedli dobře komunikovat a navzájem se doplňovali, nikoliv aby byli v opozici nebo v konfliktu.
Podporujte otevřenou komunikaci
Celý proces rozšiřování týmu je pro všechny zúčastněné obdobím nejistoty. Proto je nutné v rámci celé akce neustále a transparentně komunikovat. Rozptylte veškeré obavy, které by vaši podřízení mohli mít, a ponoukejte je k tomu, aby se nebáli vám své poznatky a úvahy sdělovat.
-mm-