Rozdíly mezi styly úspěšných a neúspěšných lídrů

Ilustrační snímek

Úspěšní lídři se soustřeďují na výsledky a umějí je i náležitě ocenit a odměnit. Neúspěšní lídři nejsou schopni stanovit cíle, nevědí jak monitorovat postup a neumějí odměnit ty, kteří dosáhli nadprůměrných výsledků. Podívejme se na dalších 7 rozdílů, které odlišují dobré lídry od těch ostatních tak, jak to vidí web management-issues.com.

1) Vize, nebo osobní prospěch?

Vítězové mají vizi a často ji sdělují skrze příběhy. Vědí, jak a kdy zapojit psané slovo. Chtějí svůj tým nadchnout a motivovat. Lídři v neúspěšných organizacích nemají žádnou vizi. Všechny jejich cíle jsou motivovány jen a pouze osobním prospěchem.

2) Vedení příkladem

Lídři v úspěšných organizacích dělají to samé, co žádají od ostatních. Ti neúspěšní naopak něco říkají, ale sami to nedělají. Navíc se vyhýbají odpovědnosti pokaždé, když se něco nepovede.

3) Identifikace příležitostí pro změny

Úspěšní lídři zkoumají své firmy optikou zákazníků a všech dalších zúčastněných stran. Lídři v slabých organizacích se snaží bránit změnám a chtějí udržet status quo. Důvod? Lenost a strach z neznámého.

4) Nezkreslená fakta

Vítězové raději vše řeknou na rovinu a upřímně. Proto je také ostatní lidé respektují. Ti neúspěšní naopak lžou, protože je to pro ně snazší.

5) Důvěra, nebo pevná ruka?

Skuteční lídři ukazují, že svým lidem důvěřují. Nechávají jim prostor pro rozhodování a podněcují jejich kreativitu. Špatní lídři naopak trvají na tom, aby se vše dělalo podle nich, nebo vůbec.

6) Konflikty

Úspěšní lídři řeší konflikty ještě předtím, než ohrozí výkony a morálku. Neúspěšní lídři konflikty spíše podporují.

7) Obtížné osobnosti

Nejlepší lídři se s velkým nasazením starají o řízení lidí, se kterými to není snadné. Vědí totiž, že tyto typy osobností mohou ohrozit celou organizaci. Špatní lídři jsou sami takovými lidmi, se kterými to není lehké.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues