- Nastává-li významná změna, manažeři by měli mluvit se svými lidmi otevřeně a mít pochopení pro jejich pocity. Umožněte diskusi o současném a budoucím dění.
- Poskytněte svým lidem něco na oplátku, díky čemuž získají větší pocit kontroly. Vysvětlete, jaké výhody získají, i když se jim změna zprvu výhodná nezdá.
- V průběhu změny neustále komunikujte. Uvědomte si, že všichni budou sledovat, jak reagujete na nové situace. Odpovídejte na otázky, sestavuje seznamy rad a určujte potřeby z hlediska vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Nedostatek komunikace vede k fámám a zvýšeným obavám.
- Jedná-li se o velkou změnu, jmenujte zvláštní tým, který ji bude zaštiťovat. Členové tohoto týmu mohou být také mentory pro manažery.
- Zajistěte rychlý přesun soustředění zaměstnanců na nové úkoly. Vyzvěte je, aby se stali součástí celého procesu a pomáhali se změnami. Ujistěte se, že rozumějí smyslu změn, očekávaným výsledkům, způsobům dosahování těchto výsledků, své individuální roli a také tomu, kdo jim může pomoci v případě potřeby.