Manažerský guru Peter Drucker řekl: „Většina toho, co nazýváme managementem sestává ze znesnadňování práce druhým.“ Management se většinou spojuje spíše s kontrolami než s vedením a rozvojem firem. Manažer se cítí příjemně a bezpečně, když má pod kontrolou vše, co se ve firmě děje. Dvojnásob to platí pro vyšší management. Zde je pro několik tipů, jak dostat to nejlepší z vašich manažerů:
- Vyhněte se centralizovanému rozhodování. Možná máte pocit, že centralizace rozhodování zajistí, že se vyhnete špatný m rozhodnutím. Do jisté míry to může být pravda, zejména pokud jde o vaše vlastní špatná rozhodnutí. Pokud však vaši manažeři nebudou moci dělat chyby a učit se z nich, nikdy nedospějete k rozvoji nových zkušeností. Centralizace rozhodování je téměř jistou cestou k zastavení vašeho obchodního růstu.
- Poskytujte místo pro práci. Zajistěte, aby vaši manažeři nemuseli trávit větší čas plněním vašich příkazů než soustředěním na provozní priority a důležité úkoly.
- Naslouchejte svým manažerům. Heslo, že šéf má vždy pravdu vypadá dobře maximálně na plakátech. Pokud chcete vybudovat profesionální organizaci, nedržte se jej. Podporujte naslouchání manažerům, kteří jsou více spjati s jednotlivými firemními úkoly.
- Nezabředávejte do přílišných detailů. Jakmile dostanou širší cíle specifické termíny, ponechte manažerům prostor k vlastnímu jednání. Pokud se budete příliš zajímat o detaily a zasahovat do plnění úkolů v každé dílčí fázi, můžete v celém procesu i výsledcích udělat nežádoucí nepořádek.
Klíčem k efektivnímu managementu je zplnomocnění lidí v manažerských strukturách tak, aby se cítili být součástí odpovědnosti a vlastnictví.
-kk-