E-mail je vhodný jen tehdy, když potřebujete zprávu oznámit co nejrychleji nebo pokud vaše zpráva musí být konzistentní. I v naléhavých případech byste však měli přemýšlet o tom, zda zaměstnancům nezpřístupnit stránku s nejčastějšími otázkami a odpověďmi na webu nebo stránku, kde se budou moci vypsat, navzájem sdílet informace a kde vy budete moci reagovat na jejich obavy.
Neodmítejte nástroje, které by vašemu týmu pomohly
Efektivní vedení je hlavně o efektivní komunikaci i na velké vzdálenosti. Pokud tedy nepoužíváte některé nástroje, protože se vám zdají složité, nebo se vám prostě nelíbí, přemýšlejte o důsledcích, které to může mít pro váš tým. Možná jste se tím připravili o ideální nástroj, který by vašemu týmu mohl každodenně ušetřit mnoho úsilí a potíží.
Když záměrně odmítáte používat určitý nástroj, zbytek vašeho týmu nejspíš nebude chtít zpochybňovat vaši volbu a neřekne vám to, varuje článek na webu management-issues.com.
Potřebujete interakce? Uspořádejte menší schůzky
Někdy je třeba lidem v týmu opravdu naslouchat. Zvlášť ve virtuálním týmu potřebujete znát názory členů k danému tématu a potřebujete se dozvědět i o jejich obavách, abyste na ně mohli zareagovat. V tomto případě nepomůže webinář nebo velký konferenční hovor s omezenou možností interakcí, protože jde o spíše jednosměrné nástroje.
Takže i když je platforma dobrá, v dané chvíli možná nestačí. V tomto případě bude lepší uspořádat menší jednání, která však díky tomu budou dostatečně interaktivní.
-jk-