První kroky v nové manažerské roli

Manažer, který chce udělat dobrý dojem hned od prvního dne ve své funkci, by měl začít vlastní iniciativou. Měl by se sám představit kolegům a sejít se se členy svého týmu i se svým přímým nadřízeným. Znamená to ukázat proaktivitu a skutečný zájem o novou práci. Velmi důležité je také hned od začátku zjistit co možná nejvíce informací o firmě a příslušné manažerské roli, jejích cílech a odpovědnostech. Další rady pro začínající manažery shrnul server changeboard.com.

Učte se od svého týmu

Sejděte se se všemi jeho členy a učte se od nich více o nich samotných i firmě. Vyzvěte je, aby přicházeli s nápady na zlepšení.

Stanovte jasné cíle

Vymezte cíle pro sebe a svůj tým. Komunikujte o nich a ujistěte se, že jim vaši lidé rozumějí a chtějí se na nich podílet.

Nebojte se změn

Nebojte se využít své zkušenosti a dovednosti, díky nimž jste byli pro svou roli vybráni, ke změnám.

Komunikujte s ohledem na druhé

Kritiku sdělujte vždy v soukromí, chválu veřejně.

Nepřivlastňujte si práci týmu

Budete-li sklízet chválu sami, přijdete o motivaci svých lidí.

Nezapojujte se do pomluv

Zachovejte profesionalitu a nenechte se vtáhnout do jakéhokoli politikaření.

Zachovejte respekt

Chovejte se s respektem ke všem bez ohledu na jejich postavení ve firemní hierarchii.

Buďte pozitivní

Inspirujte ostatní svým kladným přístupem.

-kk-

Zdroj: Changeboard - britský portál zaměřený na HR a rozvoj kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Changeboard